Fáze vývoje stránek

Rozhodli jste se vytvořit webové stránky pro svou společnost. Položte si první otázku – jak mají vaše stránky vypadat?

Uvedeme nejdůležitější body:

1. Stanovení cíle.

Představte si, že už máte hotové stránky. Jaké informace jsou na webu? Na jaké oddíly jsou stránky rozděleny? Jaký celkový dojem vzbuzují vaše stránky u návštěvníků, kteří si je prohlížejí? Jsou podobné nějakým jiným stránkám?

Nemusíte mít strach, že nedokážete použit správnou terminologii, prostě popište všechno vlastními slovy.

Například:
Při prohlížení by měli stránky u návštěvníků vzbuzovat dojem solidnosti, stability a profesionality. Základní informace, která má být na stránkách - je popis naší společností, její postavení na trhu, odlišnost od konkurence, kontaktní informace a samozřejmě katalog nabízených výrobků. Návštěvník stránek by se měl bez problémů orientovat a snadno najít objednávkový formulář nebo kontaktní telefon

Buďte k sobě upřímní – proč vaše firma potřebuje webové stránky?
Pokuste si stanovit hlavní cíl, který chcete dosáhnout prostřednictvím webu. Nezapomeňte, že stránky neřeší všechny vaše problémy

Cíl by měl být konkrétní a měřitelný.

Například: určitý počet uživatelů, konkrétní objemy prodeje v e-shopu, konkrétní očekávaný zisk.

2. Určení cílové skupiny

Je důležité vědět, kdo jsou vaši zákazníci a partneři, abyste chápali, komu budou určené stránky. Popište cílovou skupinu krátce a jednoduchými slovy. Jsou to muži nebo ženy, jaký je věk uživatelů, jaké je sociální složení návštěvníků, jejich příjem a zájmy?

Popište běžného uživatele.

Například: Honza, 26 let. Inženýr. Má vysokoškolské vzdělání, hodně času tráví na internetu, hlavně v sociálních sítích, rád cestuje.

3. Pochopení procesu vývoje webu

Obvykle, kromě webdesignu byste měli objednat hosting a doménové jméno.

Vaše webové stránky pro vás vytvářejí:

projektový manažer: probere s Vámi veškeré detaily, bude spolupracovat s pracovním týmem, sledovat dodržování termínů. Nedoporučujeme šetřit na vypracovaní technického zadání, právě dobře připravená specifikace pomůže ušetřit čas a peníze na rozvoj projektu.

Jakmile je technické zadání připravené, nad projektem začíná pracovat webdesigner, který připravuje jeden nebo několik modelů webdesignu.

Poté, co bude webdesign schválen, práce postupuje ke kodérovi. Ten převádí obraz do podoby, která je pochopitelná pro webové prohlížeče.

Když jsou šablony stránek připravené, probíhá proces integrace designu a systému správy stránek. Na této etapě je na řadě programátor. Ten vytváří pohodlný systém, ve kterém bude možné pohodlně aktualizovat informace.

Nakonec dochází k testování webu na lokálním serveru, a poté konfigurace a odladění na hostingu.

Zkuste se odpoutat od svého osobního vnímání projektu a přemýšlejte abstraktně, nezapomeňte, že se web vytvářel pro cílovou skupinu.

Během zpracování projektu se co nejvíce ptejte, upřesňujte nepochopitelné momenty. Ale pokuste se to nepřehánět.

Neměňte stanovené cíle a úkoly během vývoje projektu, jinak ve výsledku dostanete úplně jiné stránky, než jste plánovali, je lepší věnovat více času plánování a zvažování cílů.

Aby byly stránky efektivní, aktualizujte na nich občas informace.

Mějte na paměti, že vývoj webových stránek a jejich propagace není to samé. Takže neočekávejte růst tržeb hned druhý den po publikaci vašich stránek na internetu

MakeWare – to je vždy zaručená kvalita, rychlost práce a optimální cena.

Napište nám a nejpozději do 24 hodin vás budou naši specialisté kontaktovat a poskytnou vám bezplatné poradenství.
rss
Карта